Oralna hirurgija

Oralna hirurgija je grana stomatlogije koja se sastoji se od više različitih hirurških zahvata. Zahvati su u službi otklanjanja nepovoljnih anatomskih i bioloških smetnji.

Sve intervencije se rade u lokalnoj anesteziji i potpuno su bezbolne.

Intervencije koje se najčešće izvode:

- hirurško vađenje (ekstrakcija) zuba
- vađenje impaktiranih zuba
- apikotomija (resekcija korena zuba)
- režanj operacija
- incizija i cistektomija

oralnar

Hirurško vađenje (ekstrakcija) zuba

Ova hirurška intervencija podrazumeva odvajanje i vađenje zuba iz zubne čašice na bezbolan način. Hirurško odstranjivanje impaktiranih i višekorenskih zuba ima za cilj čuvanje vilične kosti.

Apikotomija (resekcija korena zuba)

Apikotomija je hirurški zahvat koji podrazumeva uklanjanje vrha korena zuba sa infekcijom na njemu. Postupak prati obavezno lečenja kanala korena zuba, odakle je infekcija nastala i prenela se na vrh korena.

Resekcija frenuluma

Resekcija frenuluma predstavlja zahvat koji se izvodi radi sprečavanja nastanka povlačenja desni i parodontopatije u predelu pripoja frenuluma za desni. Kod nosioca totalnih ili parcijalnih proteza bez prednjih zuba, resekcija se radi u cilju pripreme za ovu intervenciju.

Režanj operacija

Režanj operacija je hirurška intervencija koja se često koristi u lečenju parodontopatije. U toku ovog zahvata može biti neophodna i ugradnja veštačke kosti kako bi se popunili defekti nastali kao posledica infekcije.

Incizija i cistektomija

Rano otkrivanje viličnih cisti je od velikog značaja za očuvanje vilične kosti. Ciste rastu izuzetno sporo i može proći više godina dok ne budu otkrivene. Cistu je u većini slučajeva neophodno potpuno ukloniti, ovaj postupak se naziva cistektomija. Ukoliko cistu nije moguće ukloniti radi se njeno zasecanje. Kada postoji zapaljenski proces sa gnojnom kolekcijom (absces), koji izaziva otok i bol, radi se njegovo zasecanje. Ovaj postupak se zove incizija.